Inlägg från Kalifornien! <3

Heeejj, förlåt för sjukt dålig uppdatering, men som sagt så är jag i USA och har inte haft någon tid alls att blogga för vi har aktiviteter inplanerade hela tiden. Jag hade till och med startat en annan blogg speciellt för den här resan, men jag tror att jag ska radera den eftersom jag ändå inte har tid att skriva på den.. :/ 
 
Just nu så är klockan mitt i natten här eftersom vi ligger 9 h efter Sverige. Så jag tänkte bara göra en ganska snabb sammanfattning av vad jag har gjort hittills här i Kalifornien! :) 
 
Nu har jag ju varit här i 2 veckor och har 2 weeks to go ^^ jag har inte fått nån färg alls knappt. Jävla pigment. En normal människa skulle vara knallbrun vid det här laget, för det är jättefint väder och sol hela tiden på dagarna! Härliiigt :))) 
 
Än så länge så har vi vart i LA och Hollywood, San Diego, Santa Monica och Long Beach där vi bor då. Vi har också varit på Disneyland och Universal studios. Det var jättekul båda två ((: 
 
I veckorna så går man i skolan, varannan dag på förmiddagen och varannan på eftermiddagen. Det är helt okej, man lär sig ganska mycket i och med att man har en lokal lärare som bara pratar engelska. :) Vi håller på med ett videoprojekt också, som ska handla om vår upplevelse här! Tydligen så skulle alla videor upp på YT så jag länkar den hit sen så ni får kolla :) ha inte för höga förväntningar på den bara, haha... 
 
Tänkte lägga upp lite random bilder från allt. Det blev något konstigt när jag skulle ladda över bilderna från både iphonen och kameran på datorn, så väldigt mycket bilder fördes inte över, men jag får ta de som finns så länge. Får lägga upp bättre bilder nån annan gång! 
 
Första bilden jag tog i Kalifornien! Lyckades få med en Yellow Taxi :')
 
 
 
Detta är rummet som man bor i två och två. Har träffat en jättegullig tjej här som är min rumskompis också, Evelina! (: Sängen är inte den bästa precis.. ganska hård, och sängkläderna var tydligen sydda av sånna som sitter i fängelse :o lite scary... och överkastet ska vi inte snacka om! Ni ser kanske hur äckligt det är. Jag var tvungen att gå till Target direkt och köpa en ny filt. Så nu har jag en asgosig fluffrosa filt istället, älskar den :3 
 
Mitt skrivbord! Som såklart hunnit bli stökigt. Och denna bilden tog jag första dagen.. ehehh.. 
 
Min garderob :) 
 
Detta är huset jag bor i :) 
 
Två snälla tjejer jag träffat, Therese och Lotte från Norge :) (typ 90% norskar här, haha)
 
Ef Club, där alla träffas :) 
 
Ledarna chillar på gräset :) 
 
 
 
 
Konstiga potatisar på Target..
 
Sally Hansen lack! :) 
Det finns fettfria pringles här!! Om jag hade plats skulle jag ta med mig ett helt lager hem i resväskan :o men tyvärr så kommer all shopping ta upp den platsen ^^ 
 
 
 
Fin strand som jag glömt bort namnet på ^^
 
Så sjukt söta barn som sprang o höll varandra i hand! 
 
 
Sjukt vacker solnedgång!
 
Flyggrejs på stranden :') 
 
Min väldigt bleka mage och fin strand :) 
 

Nu orkar jag inte lägga upp fler bilder, klockan är tio i tolv på natten och jag är sjuuukt trött. Imorgon ska jag ta min första sovmorgon sen vi kom hit. Ska bli hur skönt som helst. Godnatt! <3 
 
//Anja 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback